woensdag 27 maart 2013

Auteursontmoeting met Stefan Boonen

Op vrijdag 22 maart kwam jeugdauteur Stefan Boonen het derde leerjaar verblijden met zijn bonte verhalen. In Cultuurcentrum Guldenberg vertelde hij hoe zijn boeken tot stand komen. Twee titels sprongen eruit: de serie rond Elvis de draak en het boek (haalt diep adem) De vindeling van Wammerswald : over een aangespoeld meisje, elf zonen, sakkersnotter, Mathilda, een beer, superdozers, tante Idaliek, een Donderkrak, spoken en een dorpje.


"Alles wat in mijn boeken gebeurt, wil ik zelf beleven!" zei Stefan. "Komt er in mijn boeken een beer voor, dan ga ik op zoek naar echte beren. Dat heeft me tot in Roemenië geleid. Daar maakte ik kennis met een berenjager die me het geheim verklapte om een beer tot bedaren te brengen. Weten jullie hoe je dat doet?" Ademloze stilte in de zaal. "Smeer boter met hagelslag op je handen en pak zo de snuit van de beer vast. Hagelslag heeft een verdovende werking op beren."

Stefan diste daarna nog een verhaal op over kannibalen. In een van de Elvis-boeken komen kannibalen voor. Dus verdiepte Stefan zich in kannibalen en hun rare eetgewoonten. "Het lekkerste lichaamsdeel is de middelste teen van de linkervoet!"

0 reactie(s):